| 
 MATERIALES: Ninguno 
 
 EL RATOLÍ I EL GAT 
 EDAT: 4 en avant. 
 GRUP:  de 5 persones en avant. 
 TIPUS DE JOC: Principalment es un joc psicomotor,           on es treballen les posicions d’acatxar-se,  parar, córrer... a           mes d’alçar i baixar els braços. També es treballa de forma transversal,           els diferents rols que podem agafar a la vida, i intercanviar-los per           adonar-se del que passa en cada situació. Es un joc molt bo per a           treballar les emocions que els afloren als nens com poden ser el           nerviosisme...    
 OBJECTIUS: -       Fomentar la           participació del grup classe. -       Fomentar la cooperació.
 
 DESENVOLUPAMENT: Es posa tot el grup en un cercle           agafant-se de la mà. Un d’ells ix al mig del cercle i canta           una cançó  per a fer pagar a un altre. Els dos que es queden al mig del cercle           son els que faran de gat i de ratolí. El qui faja de gat (es col·locarà a la           part de fora del cercle) tindrà que intentar pillar al ratolí, i el           qui faja de ratolí(es posarà dins del cercle) tindrà que fugir del           gat, amb la condició de, qui estan al cercle aniran pegant voltes           agafats de les mans cantant una cançó2 i deixant passar o no al gat i al           ratolí. Per tal de deixar-los passar, les           persones que estiguin al cercle, deuran alçar els braços, per el           contrari si no volen deixar-los passar, no deuran pujar els braços. 
 MATERIAL: En aquest joc, sols ens farà falta un           lloc ampli a l’aire lliure per tal de que els nens i nenes estiguin           amples, i les dos cançons per a poder jugar. Cançó: Ratón           que te pilla el gato Ratón           que te va a pillar Si no           te pilla esta noche Lo           hará en la madrugá/ mañana te pillará 
 
 LA ARANYA EDAT: 5-6 en avant 
 TIPUS DE JOC I OBJECTIUS: Es tracta d’un joc especialment psicomotriu, on           els nens també experimenten emocions com el nerviosisme per no ser           pillats o per pillar,  l’ajuda a la primera persona que paga (           es com si el primer al que pillen, ha d’ajudar a l’altre), la cooperació           i organització de les persones que paguen. 
 DESENVOLUPAMENT Aquest joc es desenvoluparà en un espai           obert i al aire lliure en el que pagarà un dels nens, i deurà pillar           a la resta dels companys. Quant el nen/a que paga, pilla a un           altre/a, aleshores pagaran els dos junts, però no deuen anar junts.           Quant aquests dos pillen a altres, aniran pagant tots, de forma que           arribarà un moment en el que pagaran tots, i serà quant s’acabi el           joc. 
 MATERIALS Per a aquest joc, sols ens farà falta un           lloc ampli per a que els nens i nenes es puguin moure sense problema.    
 POLLET ANGLÉS EDAT: De 4-           5 en daban 
 TIPUS           DE JOC I OBJECTIUS: Principalment es un joc psicomotor,           ja que els nens i nenes treballen la psicomotricitat grossa d’una           manera globalitzada. A mes, també es treballen les postures,           l’equilibri i la coordinació. Amb aquest joc, els nens i nenes           treballen també les emocions de frustració, alegria i inclús           treballen també saber afrontar les normes i respectar les opinions           que tenen els demes companys i companyes. 
 DESENVOLUPAMENT: Aquest joc consisteix en que un nen o           nena es posa a una paret i la resta de de nens/es, es posen al extrem           contrari. El nen que esta cara la paret ha de dir           picant a la paret 1...2...3... pollet angles i girar-se cap a la           resta de companys. Els companys, aniran avançant de manera           que quant el nen/a que està pagant cara la paret es gira, ells tenen           que quedar-se totalment quiets fent una postura. Si quant es gira el/la que paga i veu           algú menejar-se, aquest haurà de tornar a la línia d’eixida. 
 MATERIALS: Per a           realitzar aquest joc, tansols utilitzarem un guix si es necessari per           a marcar la linea d’eixida. 
 
   LA GALLINETA SEGA 
 EDAT: 7-8 anys, a indefinida. 
 TIPUS DE JOC I OBJECTIUS: El un joc especialment psicomotriu,           ja que els nens i nenes activen el seu cos mitjançant una forma           lúdica, i coneixen amb el cos dels demes companys, el seu propi           esquema corporal. En aquest joc, també afloren diferents emocions           dels nen i nenes participants del joc, com poden ser: -      El nerviosisme per no           voler ser pillat o per no voler ser descoberts. -      La por de la persona           que paga per si els demes no avisen si hi ha algun perill, ja que va           amb els ulls tapats. -      La confiança que           deposita tot el grup cap a la persona que està fent de gallineta, per           a que sàpiga a qui està intentant reconèixer. A mes a mes, en aquest joc també es           treballa el tacte, la oïda, el silenci i la memòria. 
 DESENVOLUPAMENT: El joc consistirà en posar-se tot el grup           de participants en un rogle agarrats de la mà, i un del grup es           posarà al centre del cercle. A la persona que es posa al centre, amb           un mocador lligat al cap a l’altura dels ulls per a que no vexa, se           li pegaran tres voltes en si mateix, per a desorientar-lo cantant una           cançó i seguidament deurà buscar a alguna persona del cercle, el qual           estarà rodant, i endevinar qui es.  
 MATERIAL: El material necessari per a aquesta           activitat serà un mocador per tal de poder tapar els ulls al           nen/nena.  Cançó 1: A la gallinita ciega ¿Que se te ha perdido? Una aguja y un dedal  Pues da tres vueltas y lo encontrarás 
    MOCADORET 
 EDAT: 5-6 anys en avant. 
 TIPUS DE JOC I OBJECTIUS:  Es un joc purament psicomotriu, en           el que el nen i la nena activa d’una forma molt accelerada el           funcionament del seu cos. Aquest joc, també tracta com a temes           transversals moltes emocions com son: el nerviosisme, l’alegria de la           victòria, la tristesa de la derrota, l’enfado... 
 DESENVOLUPAMENT: Tots els participants estaran a un espai           obert i ample, on es dividiran en dos equips. Per tal de poder-se           dividir, hi hauran dos capitans que aniran elegint un a un els           components del seu equip. Una vegada estiguin els dos equips fets, es           posaran cada un d’ells a una punta del espai, i el monitor/a es           posarà a una distancia igual per als dos equips, al mig amb el           mocador. La tasca que deurà desenvolupar seguidament el capità/na,           serà la de assignar a cada un dels components del grup un número. Després es posaran tots en fila darrere           d’una línia i la persona que està al mig, dirà un número i cada           component de cada equip eixirà corrent a per el mocador. Si el primer que agafa el mocador,           aconsegueix arribar a la seva línia d’eixida abans de que el pillen           guanya el punt, si el pillen, el perd. 
 MATERIALS: Per a realitzar aquest joc ens farà falta           un mocador, i un guix per si fa falta marcar les línies d’eixida i           del mig. 
 
 
 SARDINES 
 EDAT: 7 en avant. 
 TIPUS DE JOC I OBJECTIUS: Es un joc purament psicomotriu,           on es posen al descobert moltes emocions com pot ser el nerviosisme i           es treballa de forma activa el silenci i la confiança amb el grup. 
 DESENVOLUPAMENT: S’elegeixen dos voluntaris/es per a           pagar, i es posaran cara la paret fins arribar a contar 100. La resta del grup anirà a amagar-se, tot           unit, per tal que no els descobreixen les persones que estan contant. Una volta les dos persones que estaven           contant acaben, deuran anar a buscar a la resta de grup, i la que           primer descobreixca a la resta del grup, guanya.  
 MATERIALS: Per a la realització d’aquesta activitat,           no ens fan falta materials. 
 
 
 EL JOC DE LES CADIRES 
 EDAT: De 6-7 en avant. 
 TIPUS DE JOC I OBJECTIUS: Es un joc purament psicomotriu ja           que serveix per a activar als nens i nenes d’una manera molt ràpida.           A mes, també treballa la por, els nervis... i sobretot la           competitivitat. 
 METODOLOGIA: Es col·loquen tantes cadires com persones           hi participen en el joc, a continuació, es lleva una de les cadires           per a que hi haja una cadira menys de les persones que juguen. Es posa una música, o per el contrari els           participants canten una cançó, mentre van pegant voltes a les           cadires. Quant pare la música, cada un dels participats deurà           asseure’s a una cadira i com falta una, la persona que es queda sense           cadira, queda eliminada. Així es repetirà la metodologia, fins que           quedí una persona. 
 MATERIALS: Per a la realització d’aquest joc ens           faran falta cadires, un radiocasset i un aparell per a fer soroll. 
 
 
 CADIRES (COLTXONETES) 
 EDAT: De 3-4 anys a edat indefinida. 
 TIPUS DE JOC I OBJECTIUS: Es un joc psicomotriu, però           no es un joc on predomini el moviment. Es un joc on predomina la part           cognitiva, es posa en pràctica el treball en equip i la cooperació           fonamentalment.   
 DESENVOLUPAMENT: Es col·locaran dos coltxonetes al terra,           on estaran asseguts tots els nens i nenes, comprovant així, que caben           tots asseguts dins de les coltxonetes. Una vegada estiguin tots i totes, els           farem alçar i posarem una música per a que puguin anar pegant voltes           a les coltxonetes. Una vegada pare la música, deuran asseure a les           cotxonetes sense que es quedi cap persona fora. Cada vegada, l’espai           a utilitzar serà mes reduït, (el qual anirà reduint la professora)           per tant els concursants deuran cooperar uns amb altres per tal           d’aconseguir fer-ho en el mínim espai possible.  
 MATERIALS: Per a la realització d’aquest joc,           utilitzarem dues coltxonetes, i un radiocasset amb música.    
 
 “A LA ZAPATILLA POR           DETRAS TRIS-TRAS” 
 EDAT: 3-4 anys en avant. 
 TIPUS DE JOC I OBJECTIUS: Es un joc psicomotriu, que           activa molt als nens i les nenes. Fomenta la coordinació i la rapidessa. 
 DESENVOLUPAMENT: Es posaran tots els participants en un           rogle asseguts al terra. Una vegada estiguin tots asseguts i           callats, es triarà a un o una per a que pague. Aquest, mentre els           altres canten una cançó amb els ulls tancats, haurà de dipositar la           sabata que durà a la mà, al darrere d’un dels seus companys o           companyes. Quant els que estan asseguts paren de           contar, obriran els ulls i miraran si esta la sabata darrere. Si esta la sabata darrere, deurà alçar-se           i anar a pillar al que li ha posat la sabata, si el pilla, li te que           pegar amb la sabata al cul. Per el contrari, l’altre deurà córrer per           a aconseguir asseure’s al lloc del contrincant. Si no el pilla,           pagarà el que porta la sabata a la mà, però si per el contrari el           pilla, deurà continuar pagant ell o ella. 
 MATERIALS: Per a la realització d’aquest joc,           necessitarem una sabata i cantar la següent cançó: A la           zapatilla por           detrás, tris,           tras. Ni la           ves, ni la           verás, tris,           tras. Mirar           para arriba, que           caen judías. Mirar           para abajo, que           caen garbanzos. A           callar, a callar, que           el demonio va a pasar 
 
 
 
 LES BARQUES 
 EDAT: 10-12 anys en avant 
 TIPUS DE JOC I OBJECTIUS: Es tracta d’un joc purament psicomotriu,           ja que activa molt ràpidament la energia dels nens i les nenes. Es un joc on predomina en major part la           ira, la força i la agressivitat. A mes, es un joc on afloren molts           sentiments que els nens i nenes d’aquestes edats poden tindre molt           presents, i que poden estar afectant a la seva vida diària. Pot ser aquest joc pugui servir per a la           presentació d’una dinàmica de grup per a treballar els sentiments. 
 DESENVOLUPAMENT: Hi ha coltxonetes al terra que simulen           uns bots salvavides. Un vaixell acaba de naufragar i tots els           seus passatgers estan a la mar, soles s’han pogut salvar uns pocs           vots salvavides. Els passatgers i tripulants del vaixell,           no poden estar a l’aigua perquè esta plena de taurons. El monitor anirà dient de quantes persones           son els vots salvavides i sols el vot que contingui les persones           estipulades per el monitor, serà el que es salvarà (es conta amb           temps). Si queda alguna persona que no ha pogut           pujar a ningun vot, s’ofegarà. Si en algun vot hi ha mes persones de les           estipulades, aquest s’enfonsarà.   
 MATERIALS: Per a la realització d’aquest joc           utilitzarem tantes coltxonetes com vots salvavides fagen falta. 
 
 
 
 
 
 |